پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261773
ماموريت رئيس‌جمهور به بانک مرکزي براي زمينه‌سازي انجام معاملات خارجي با واحدهاي پول ملي
تاریخ انتشار : 1402/02/18 10:01:52
نمایش : 428
رئيس‌جمهور به بانک مرکزي مأموريت داد با همکاري دستگاههاي مرتبط، زمينه‌هاي انجام معاملات تجاري بر اساس واحد پولي ايران و کشورهاي هدف را فراهم کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي در جلسه عصر يکشنبه هيات دولت با اشاره به گسترش برنامه‌ريزي کشورها براي کاهش و حذف تبادلات دلاري از چرخه معاملات‌شان، به بانک مرکزي مأموريت داد با همکاري دستگاه‌هاي مرتبط، زمينه‌هاي انجام معاملات تجاري بر اساس واحد پولي ايران و کشورهاي هدف را فراهم کند.

رئيس جمهور همچنين با قدرداني از دست‌اندرکاران برگزاري پنجمين نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي ايران که فعاليت آن از صبح امروز آغاز شد، توليدات به نمايش گذاشته شده شرکت‌هاي داخلي را افتخارآميز توصيف و تصريح کرد: همه بخش‌ها بايد براي کمک به رشد و ارتقاي کمي و کيفي توليد و به ويژه توليدات دانش‌بنيان در کشور، از خريد نمونه‌هاي خارجي کالاهايي که مشابه آنها توسط شرکت‌هاي داخلي توليد مي‌شود، اجتناب کنند.

آيت الله رئيسي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به دستاوردهاي سفر ۲ روزه خود به سوريه و امضاي برنامه جامع راهبردي بلندمدت و چندين توافقنامه همکاري بين دو کشور در حوزه‌هاي مختلف، اجراي کامل اين توافقنامه‌ها را مورد تأکيد قرار داد و اظهار داشت: بازار سوريه ظرفيت بالايي براي افزايش سطح روابط تجاري دو کشور دارد.

رئيس‌جمهور در اين جلسه همچنين با تأکيد بر رويکرد دولت در گسترش عدالت و مقابله با فساد، خواستار تداوم اهتمام و مراقبت جدي مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي نسبت به عدم ارائه تسهيلات ويژه و تبعيض‌آميز شد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html